Dette er en blogg uten blogg og mening.

onsdag 28. april 2010

Aldri mer fotball




Å si til noen som har spilt fotball siden de var fem at de aldri skal få spille fotball igjen er som å ta fra de en av sine beste venner. Det er som om du har lest til eksamen i favorittfaget ditt i 17 år og få strykkarakter. Det er som å Gjøre en musikkelsker døv. Det er som å gjøre filmregisøren blind.

Det føles som om livet ga ennå litt mindre mening. Om vi lever her for å ha det fint og det faktisk ikke er noen større mening bak det, så var det å ha det fint nå straks blitt mye værre. Eneste lettelsen oppi det hele er at jeg endelig ikke er bitter fordi jeg aldri prøvde å bli virkelig god i fotball eller annen sport. Da hadde skuffelsen vært ennå større den dagen jeg måtte konstatere at kroppen min ikke var bygget for dette. Jeg fikk en liten bekreftelse på at jeg har gjort noen riktige valg. Mager trøst for en som har hatt fotball som mosjon, terapi, avveksling, underholdning og trofast følgesvenn i 17 år.

1 kommentar: