Dette er en blogg uten blogg og mening.

tirsdag 27. januar 2009


Endelig er det tiden igjen, for helt rykende ferske episoder av The L word! I går fant jeg denne fantastiske internettsiden der man helt gratis kan se alle de 5 foregående sesongene av serien. Fantastisk. Men det aller mest fantastiske er at de legger ut en episode med en gang de har gått på Amerikansk tv, dvs. at man hver mandag allerede kan få med seg den aller nyeste episoden av den splitter nye sesong 6. Å det kommer til å bli DRAAA-MAAA!;)

Jeg er ikke sikker på om jeg egentlig syns The L Word er en bra serie, om det er bare det faktum at det er en lesbisk serie eller at jeg har denne sterke tilknyttningen på ett annet plan. Men jøss, det er iallefall nok intriger, men jeg tror ikke jeg kan dømme serien ut fra ett objektivt øye. Men det aner meg at det er min egen historie som får meg til å elske denne serien så høyt. Kjæresten min ser ikke ut til å være like begeistret, da hun heller prefererer sex og singelliv. Veit ikke hvor mange ganger vi har prøvd å se på sesong 1, 2 og 3, men det virker ikke som hun orker å følge med. Selv om det er den tredje, om ikke fjære gangen jeg ser sesong 3, så er det fortsatt jeg som følger mest med.

Jeg husker jeg startet å se på The L Word. Jeg husker det så innmari godt, det ni måneder lange forholdet jeg hadde hadde akkurat tatt slutt, det vil si snart to år siden. Jeg turte ikke bli medlem av GS, men jeg sjekket ut hva annet som fantes på siden enn interaktiv. Der kom jeg over nettbutikken og The L word. Jeg søkte opp serien på PirateBay, men jeg lastet først ned sesong 3. Husker jeg ikke klarte å sette fra meg PC'n noen gang i løpet av døgnet. Jeg så episoder helt fra jeg kom hjem fra skolen til sola sto opp om morgenen igjen, og dette pågikk i en uke. I løpet av den uken spiste jeg samtlige måltider i sengen og hadde maks 2 timers søvn om nettene.. Jeg var HEKTA! Faktisk tror jeg at The L word har hjelpa meg så masse med å akseptere hvem jeg er at den serien fortjener den beste plassen på hylla. Jeg HYLLER, BEÆRER og TILBER serien. Det gikk faktisk så langt en periode, da jeg faktisk startet på sesong 1, at jeg drømte om det om natten, om dagen at jeg nesten trodde jeg var en av dem.

Men favorittsesongen er helt klart nr 3, ingen over, ingen ved siden. Det aller beste er at Dana finner tilbake til Lara, fine-fine Lara. Alt dramaet med Alice gjør sesongen hysterisk morsom til tider og det blir toppet av det mest triste og dramatiske mot slutten. Gud hjelpe meg, den sesongen har alt! For å være helt ærlig med meg selv nå, så må jeg faktisk inrømme at jeg ikke er den største fan av sesong 4 og 5. Tror det er mest pga de rare folka som har kommet med der, hun døve, hun gamle med perlekjedet, hva er greia liksom? Åsså det med Jenny, at hun plutselig skal bli så slem:P

Men nå er det sesong 6 som gjelder, kan det rette opp for det som har gått litt på skeiva de to foregående sesongene? Det har jo startet ganske kraftig, det eneste jeg ikke liker er dette gjennsynet med de rare.. hehe. Og at alt fokuset er på en dust krangel mellom Shane og Jenny, kan vi ikke få se Shane og alle damene hennes i stede? Den største lætissen er jo Max, tidligere kjent som Moira, han/hun har gått fra å være jente og lesbisk, til mann, hetroseksuell mann og nå homofil mann. Litt legningsforvirra? Eller var det kjønnsforvirra? EGENTLIG er han jo fortsatt en jente, å nå har hun/han jammen blitt gravid med sin homofile kjæreste også. Herrejævler, dette blir litt for mye for meg! Fantastisk at de lager en serie om Lesbiske, men må de dra inn alt mulig annet rart i tilegg? Kan ikke verden for en gangs skyld se på lesbiske som kvinner som følger hjertet? Kvinner som er velykkede, ser bra ut og IKKE er freeks. !?!


Med fare for å avsløre for mye her, jeg vil bare oppfordre alle til å gå inn på: http://www.watchthelword.com/ og sjekk det ut:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar