Dette er en blogg uten blogg og mening.

lørdag 12. juni 2010

Ordet nei




Ordet nei, forsåvidt ett ganske enkelt ord. Kort, presist og har ett klart budskap. Det er en stavelse, tre bokstaver og har ingen vanskelig uttale.

Jeg burde begynne å bruke det oftere. Jeg klarer ikke si nei til noe eller noen. Alt jeg sier er ja noen ganger kanskje, men aldri nei. Jeg må virkelig begynne med det. Tror jeg snart går av med pensjon om dette skal fortsette. For det første er jeg stort sett full hele uka igjennom. For det andre så baller det seg på med ting jeg skulle gjort som ligger å spinner rundt i samvittigheten. For det tredje så liker jeg å være kjip. Om jeg bare hadde sakt NEI til de tingene jeg ikke orker, vill eller har lyst til å gjøre, da hadde jeg muligens fått gjøre mer at de tingene jeg liker å gjøre.

Yes man meg i ræva.
Fra nå, nei til alt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar