Dette er en blogg uten blogg og mening.

onsdag 25. februar 2009

Nå i helga var oslo-by omgjort til en stor scene for ny norsk musikk på vei oppover. Det var sinsykt mange konserter, på mange ulike scener. Hva skulle man se? Jeg valgte å ta turen fredag, fordi jeg ville se Eva and the Heartmaker, John Olav Nilsen og Gjengen, Skambankt, Fjorden baby, Heroes and Zeroes og pony the Pirate.

Første konserten vi gikk på var i Dagbladet teltet med Eva and the heartmaker. Tidligere hadde jeg bare hørt Superhero veldig-veldig mange ganger på radio, men jeg viste ikke mer om bandet enn som så. Men da jeg fikk utkikk til scenen mente jeg å dra kjensel på vokalisten, da sansynligvis Eva. Eva har tidligere vært deltager i Idol, men denne gangen var hun mye søtere. Hun så virkelig bra ut der oppe! Det var nok litt av det som dro opp snittet på fredagens konsert, men den kunne vært så mye bedre om det var litt mer folk, jeg sto litt lenger framme og var litt mer beruset. En ting er iallefall sikkert, Eva fikk seg en ny fan;) Gleder meg til å høre mer... www.myspace.com/evaandtheheartmaker '

Etter Eva, trasket vi oss oppover til rockefeller, det var lettere sakt en gjort da veiene fløt over av snø, sørpe og vann. Nesten helskinnet fremme var Pony the pirate klare for å entre scenen. Det var god stemning med en øl i hånda, mange ukjente låter og en favoritt. Årets urørtlåt, Walk the shame. Men konserten gikk ikke rett hjem... Derfor gledet jeg meg virkelig som en unge til å høre John Olav nilsen og gjengen spille. De spilte i Dagbladet anex, det var god stemning. Likte konserten, men ble VELDIG-VELDIG skuffet over at de ikke spilte Diamanter og kirsebær. Nesten like høye som John Olav nilsen var Fjorden baby vokalisten. Han sjangla frem og tilbake helt i sin egen verden, var til tider bare pinlig. Men de hadde helt klart mitt høydepungt under By:larm med sin låt karoline.
www.nrk.no/urort

Skambankt var liksom i klassen over, vokalisten fra kaizers, plater.. Var godt nivå, men de spilte ikke Malin:/ men kanskje de gjør det på Martins i morra?!?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar