Dette er en blogg uten blogg og mening.

mandag 25. januar 2010

Vegas


Vegas er film som ikke lever opp til navn, cover eller reklame. Den er rett og slett virkelig missforstått, iallefall av meg. Jeg har lenge styrt unna denne nokså nye norske filmen da til tross for at jeg har blitt utsatt for reklame på kino og T-banestasjoner. Jeg leste til og med at de skulle bruke Casiokids, John Olav Nilsen, Datarock, Fjorden baby! og Lars Vaular på lydsporet, men fortsatt lot jeg meg ikke overtale.

Helt til i går, jeg tok den ned fra platekompaniets hyller, litt motvillig. Nå var jeg sikker på at jeg skulle få se en skikkelig fjortissfilm ala Bare Bea, Tommys Inferno, og den leksa. Å det var det jeg var forberedt på. Kanskje det var det at jeg var så uforberedt som gjore filmopplevelsen til noe mye mer positivt enn jeg hadde trodd. Denne filmen handlet ikke om 15 åringer som debuterer sexuelt, drikker mest mulig alkohol og har vanlige fjortenåringsproblemer. denne filmen handler om tre ungdommer som alle har opplevd noe forferdelig i familien, som de takler på hver sine måter. Jeg satt å grein meg gjennom hele filmen, du har konstant en klump i halsen og irriterer deg over at de ikke får hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar